W Tygodniu Edukacji Globalnej różne działania prowadziliśmy,
o niektórych napisać postanowiliśmy.
W 6a odbył się konkurs klasowy „Co wiesz o klimacie?”,
w oparciu o quizy klimatyczne, które wszyscy znacie.
Uczniowie w grupach chętnie się bawili,
udzielali poprawnych odpowiedzi, byli dla siebie mili.
Dostrzegli też problem Ziemi ocieplenia,
gdy przyszło do filmu NASA obejrzenia.
Świetnie w bingo klimatyczne między sobą grali,
tak o innych problemach się dowiadywali.
Gdy film Wajraka o Puszczy Białowieskiej obejrzeli,
o zagrożonych gatunkach zwierząt i roślin się dowiedzieli.
Na języku polskim w 6b klimatyczne opowiadanie układali,
pomysłowością się wspaniale wykazali.
Zastanawiali się, jak człowiek swoją działalnością na zmianę klimatu wpływa.
Dlaczego są to zmiany globalne i tak się je nazywa?
Na geografii w 7b też bez dyskusji o klimacie się nie obyło,
była praca w grupach, plakaty się w nich tworzyło.
Rozmawiali o sposobach na ograniczenie skutków zmian klimatu,
wpływania na swoją przyszłość, by nie doszło do dramatu.
Młodsi uczniowie też o klimacie dyskutowali,
przy tablicach wystawowych o globalnym ociepleniu rozmawiali.
Tak TEG w naszej „PIĄTCE” spędziliśmy,
mnóstwo wiedzy zdobyliśmy i przekazaliśmy.
Że pojawiają się u nas gatunki zwierząt wcześniej nie występujące,
że Bałtyk nie chce zamarzać, że temperatury są wzrastające.
Że tradycyjne pory roku zanikają,
że rolnikom coraz częściej pola wysychają.
Że zwiększa się chorób i szkodników rozprzestrzenianie,
że jest większe wód wylewanie.
Że trzeba zmniejszyć liczbę pojazdów spalinowych na drogach,
że lepiej jeździć rowerami, chodzić więcej na własnych nogach.
Że lepiej rozpowszechnić źródła energii odnawialne,
że mogą one zastąpić wyczerpujące się paliwa kopalne.
Że nie wolno marnować tyle jedzenia,
że trzeba dążyć do spożycia mięsa ograniczenia.
Że lepiej jeść lokalne warzywa i owoce,
że ich spożywanie w sezonie daje nam wielkie moce.
Że powinniśmy zaprzestać lasów wypalanie i wycinanie,
że w końcu żadna puszcza nam nie zostanie.
Że firmy i fabryki muszą w nowe rozwiązania inwestować,
że powinny do atmosfery mniej gazów cieplarnianych emitować.
Że władze w miastach mogłyby zadbać o tereny zielone,
że mieszkańcy przed wysokimi temperaturami powinni mieć ochronę.
Że debaty publiczne w różnych miejscach powinny być prowadzone,
że różne działania muszą być doskonalone.
Że akcję sadzenia drzew można zorganizować,
że bezpańskie zwierzęta można pielęgnować.
Że warto znać Cele Zrównoważonego Rozwoju,
że dzięki nim kolejne pokolenia zaznają pokoju.