"Podróż do Kwiatowego Państwa"
(praca zbiorowa)

    Pewnego dnia księżniczka Józefina, Leonia i Semiranda spotkały się i udały w wielką podróż. Zdawały sobie sprawę, że będzie to daleka wyprawa, bo aż na drugi koniec miejsca, gdzie mieszkały. Wyruszyły w podróż. Musiały iść przez tajemniczy las.
    Las był ciemny, ogromny, drzewa lekko poruszały się i od czasu do czasu słychać było świergot ptaków. Nagle w dali zobaczyły karetę z woźnicą, jak jechała w ich kierunku. Zatrzymały i poprosiły czy mogą jechać krótki odcinek drogi. Woźnica zgodził się bo w karecie nikogo nie było.
    Ujechały kawałek drogi i koło poruszyło się. Przestraszony woźnica kazał wysiadać. Dalej poszły pieszo przez tajemniczy las. Doszły do rzeki, gdzie w krzakach czaił się krasnoludek. Królewna Semiranda podeszła do niego i zapytała:

- Jak się nazywasz?
- Jestem Brodek.
- Kto cię tak nazwał?
- Moi przyjaciele, z którymi mieszkałem.

Zaciekawiona Leonia zapytała:

- Co robisz tu sam w tym ciemnym lesie?
- Wszyscy mnie zostawili i poszli sobie, a że mam małą brodę i krótkie nogi to myśleli, że nie dam rady dalej iść i sobie nie poradzę.

Zatrwożyła się Leonia i powiedziała:

- Zaśpiewaj więc nam, pójdziesz z nami szukać Kwiatowego Państwa.

    Ucieszony krasnal zaczął śpiewać, a głos miał tak piękny, że wszystkie drzewa pochylały się, zwierzęta wychodziły z nor, ptaki siadały na runie leśnym i wskazywały drogę, jak należy iść. Bo wiecie, że przez las nie jest łatwo przejść.
    Idąc tak dwa długie dni przez ogromny las, Brodek i księżniczki dotarli do tajemniczej krainy deszczu, gdzie ciągle padał deszcz. Na skraju łąki pasły się konie. Każdy dosiadł swojego wierzchowca. Wyruszyli w dalszą drogę. Konie trzeba było napić.
Odpoczywali więc przy rzece, która wiła się na skraju lasu.
Konie zostały napojone. Wszyscy odpoczęli.
Nagle zza krzaków wyłoniła się postać kobiety.
Była to królewna, która mieszkała w zamku.
Powiedziała wszystkim, że zła czarownica zabrała jej ojca. Prosiła o pomoc.
Brodek obiecał, że pomoże ale najpierw musi przeprowadzić przez las księżniczki.
Wszyscy wyszli z lasu. Księżniczki dalej płynęły łódką, aż dotarły do Kwiatowego Państwa. Ludzie tam żyli dobrze, miło i spokojnie.
    Krasnoludek Brodek wrócił aby pomóc odszukać ojca, którego uprowadziła zła czarownica. Wszystko skończyło się dobrze.
Księżniczki wyszły za mąż i żyły długo i szczęśliwie w krainie pięknych kwiatów, gdzie wszyscy byli dla siebie dobrzy.
    Dowiedzieliśmy się również, że krasnoludek Brodek przypłynął do Kwiatowego Państwa i został tam na stałe. Uczył wszystkich śpiewać i pomagał w codziennych czynnościach wszystkim, którzy go o pomoc prosili. Ludzie okazywali mu serce i kochali go za jego dobroć.


 
"Podróż do Kwiatowego Państwa"
(praca indywidualna) - Andżelika Korcz IIc. Rok szkolny 2010/2011.

    Żyła mała księżniczka, która postanowiła udać się w podróż do pewnej krainy. Wyruszyła z grupą dzieci. Najpierw długo szli pieszo. Było to męczące, aż wreszcie postanowili, że przez rzekę przepłyną łódką. Płynęli, płynęli. Mijały dni i noce. Czasami wiał silny wiatr, a czasami fale uderzały o łódź i kołysało bardzo.
    Po pewnym czasie szli przez góry, lasy, bory, łąki, aż spotkali leśnego dziadka. Stał pod drzewem i krzyczał:

- odejdźcie stąd to moja łąka!

Księżniczka, która była śmiała powiedziała do niego:

- odejdziemy jeśli pan nam powie jak dojść do Kwiatowego Państwa.

Dziadek zaczął wreszcie mówić:

- najpierw pójdziecie prosto, potem w prawo, w lewo i już jesteście na miejscu.
- dziękujemy ci dziadku! odpowiedziała księżniczka.

Szli i szli, aż w końcu zgubili drogę.

- ile razy skręciliśmy w lewo, a ile w prawo? Zapytała dziewczynka.
- o rety zgubiliśmy się! krzyknęła inna.
- mam pomysł idziemy w lewo! Dopowiedziała księżniczka.

    Wyruszyli w drogę. Wędrowali długo. W końcu doszli do Kwiatowego Państwa. Ludzie żyli tam spokojnie, a księżniczce najbardziej podobały się piękne kwiaty. Były tam też złote domy, dzieci bawiły się na placach zabaw, panie nosiły wyszyte suknie, mężczyźni garnitury. Wszyscy uśmiechali się do siebie.


Powrót do "Rozwijanie aktywności twórczej uczniów w młodszym wieku szkolnym"