PSP Nr 5 z wizytą w szkole im.
Małego Księcia Ozel Kucuk Prens lkogretim Okulu
Istambuł (Turcja)
|
W
dniach 21-25 XI 2005 odbyło się w Istambule pierwsze
spotkanie robocze wszystkich szkół biorących udział w
realizacji projektu Socrates-Comenius w Publicznej Szkole
Podstawowej nr 5 im. Jana Pawła II w Pionkach. Wzięły
w nim udział: Francja, Łotwa, Rumunia, Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 26 z Gdańska, przedstawiciele
naszej szkoły oraz goszcząca nas szkoła turecka.
Naszą szkolę reprezentowali: dyrektor Wojciech Banaś i
Aleksandra Grabiec.
Spotkanie poświęcone było opracowaniu
szczegółowego planu realizacji zadań projektowych w
roku szkolnym 2005/2006.
Projekt nasz, którego tytuł brzmi "Bajki -
nośnikami języków, kultur i tradycji", opiera
się na pisaniu przez dzieci bajek. Każde państwo pisze
jedną część i posyła kolejnemu. Produktem końcowym
pierwszego roku, mają być książki z bajkami
wszystkich dzieci, opublikowane w formie wydawnictwa.
Celem dyskusji na spotkaniu, było ustalenie
szczegółów dotyczących druku książek przez szkoły
uczestniczące w projekcie. W lutym 2006 będą
zorganizowane wystawy ilustracji, a następnie wybrane po
10 najładniejszych prac do każdej strony (części) obu
bajek i wysłane za pomocą Internetu do koordynatora
projektu - Francji. Ilustracje zostaną umieszczone na
stronie internetowej projektu.
W marcu 2006 zostanie ogłoszony konkurs na
najładniejszą ilustrację do bajki. Głosować będą
wszyscy uczniowie szkół uczestniczących w projekcie!
W pierwszym tygodniu kwietnia 2006 ogłoszone
zostaną wyniki konkursu. Zwycięskie prace posłużą do
zilustrowania bajek projektowych w wersji angielskiej.
W maju 2006 każda ze szkół partnerskich wyda
bajki w wersji książkowej w swoim języku narodowym (z
ilustracjami własnych uczniów), a podczas kolejnej
wizyty - w Narbonne (Francja) nastąpi wymiana książek
między szkołami.
Ponadto na spotkaniu, każdy z koordynatorów
projektu przedstawił relację z działań podjętych
dotychczas w poszczególnych szkołach. Przedstawione
zostały sukcesy, ale również i problemy z jakimi
dotąd borykały się szkoły bądź ich przedstawiciele.
Koordynatorzy podkreślali ogólnoszkolny charakter
projektu oraz wskazywali na to, aby przy jego realizacji
pracowało wielu nauczycieli i uczniów, również
niepełnosprawni czy mający trudności w nauce.
Wielokrotnie podkreślona została konieczność
bliskiej współpracy między szkołami partnerskimi,
wymiany doświadczeń, korespondencji między
nauczycielami i uczniami. Partnerzy powinni tak planować
swoje działania, aby do ich realizacji konieczny był
udział wszystkich szkół. Działania indywidualne
szkół są możliwe, ale należy o tym sukcesywnie
informować partnerów.
Zdjęcia z
wyjazdu:
Szkolny
koordynator projektu Sylwia Dwojak
|
| Powrót do
"Socrates Comenius" |
|