W PSP NR 5 BAJKĘ CZAS
ZACZĄĆ... |
Po
długich oczekiwaniach na wyniki konsultacji
międzyagencyjnych, w końcu został zaakceptowany przez
Polską Agencję Narodową nasz wspólny projekt w ramach
Szkolnego Projekt Socarates - Comenius.
Możemy
być dumni. Ale to zobowiązuje.
COMENIUS
- komponent programu SOCRATES - stanowi
wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69
milionów uczniów tych szkół. Wspiera on inicjatywy
mające na celu podniesienie jakości edukacji szkolnej i
promowanie świadomości wymiaru europejskiego w
procesach edukacyjnych. Ma na celu wzbogacenie i
uzupełnienie systemów edukacyjnych krajów
uczestniczących. Pomaga uczniom i nauczycielom w
kształtowaniu poczucia przynależności do szerszej i
otwartej na świat społeczności europejskiej -
społeczności o różnych tradycjach, mającej jednak
korzenie we wspólnej historii.
Cieszymy się, że wizyta przygotowawcza, która
odbyła się w grudniu 2004, przyniosła tak owocne
efekty nie tylko w postaci nawiązania przyjaźni między
szkołami, ale i akceptacji projektu przez Agencję
Narodową. Wszyscy nasi goście do tej pory wspominają
miłe przyjęcie całej społeczności naszego miasta, a
szczególnie władz miasta z burmistrzem panem Markiem
Janeczkiem na czele.
Pragniemy przypomnieć, że współpracować z
nami będą szkoły:
- Narbonne- Francja-
koordynator projektu
- Istambuł- Turcja
- Botosani- Rumunia
- Ryga- Łotwa
- Gdańsk - Polska
Tytuł
projektu: "Bajki-
nośnikami, języków, kultur i tradycji".
Na
czym będzie polegać nasza praca w pierwszym roku
projektu?
Jego celem jest poznanie kultur i tradycji krajów
uczestniczących w projekcie. Uczniowie zgłębią
zagadnienia z dziedziny praw człowieka, równości szans
kobiet i mężczyzn, obywatelstwa europejskiego,
zapobiegania przemocy w szkole, tolerancji i zapobiegania
ksenofobii. Projekt opiera się na czytaniu ze
zrozumieniem, pisaniu, bogaceniu słownictwa, tworzeniu
bajek w kilku językach. Język angielski jest językiem
roboczym. Efektem pracy będą dwie bajki autorstwa
naszych uczniów, które następnie zostaną opublikowane.
To będzie efektem końcowym tego roku.
Projekt bazuje na regularnym zbieraniu i wymianie
między szkołami prac wykonanych przez uczniów. Pozwoli
to wszystkim uczestnikom projektu na ciągłą ocenę
jego zaawansowania poprzez systematyczną ewaluację i
samoocenę (korespondencja elektroniczna, spotkania,
ekspozycje i prace końcowe wykonane np. w formie
albumów, CD- ROM-ów z pracami dzieci, strony
internetowej lub własnego wydawnictwa). Uczniowie
poznają nowoczesna technologię informatyczno-
komunikacyjną i pogłębiają znajomość języków
obcych.
Praca nad projektem już się zaczęła. Pierwsza
strona bajki została napisana przesz szkołę francuską.
Teraz my dopiszemy część dalszą i prześlemy ją do
kolejnej szkoły. W międzyczasie dzieci będą robić
ilustracje. Mamy nadzieje, że do maja uda nam się
skończyć bajkę, a efekty naszej pracy będzie można
zobaczyć nie tylko w Internecie, ale i w księgarniach.
Szkolny
koordynator projektu Sylwia Dwojak
|
| Powrót do
"Socrates Comenius" |
|