Hasłem kampanii Dnia Ziemi w 2018 r. jest walka z zanieczyszczeniem planety plastikowymi odpadami. Pamiętajmy, aby brać odpowiedzialność za zanieczyszczanie środowiska tworzywami sztucznymi nie tylko w tym dniu. Można to robić przecież regularnie, poprzez m.in. ponowne wykorzystanie i recykling opakowań wykonanych z plastiku, a także rezygnowanie lub ograniczanie korzystania z tych opakowań, gdy mamy taką możliwość.
Główna idea tego dnia to budowanie wspólnej odpowiedzialności za Ziemię i podejmowanie działań na rzecz wzrostu świadomości ekologicznej społeczeństwa.
Nasi uczniowie, aby temu sprostać, podejmują wiosną cykl działań.
Pierwszym z nich było przystąpienie uczniów klas IV-VII do Ogólnopolskiego Konkursu Nauk Przyrodniczych „Świetlik” organizowanego przez Akademię Młodych Odkrywców pod patronatem Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dziewiętnastu uczniów sprawdziło swoją wiedzę i umiejętności przyrodnicze.
17 kwietnia dla uczniów klas trzecich i czwartych odbył się po raz drugi w naszej szkole powiatowy konkurs przyrodniczo-ekologiczny pod nazwą „Ekologia – to jest to”. Współorganizatorem turnieju było Stowarzyszenie Asta. Wzięli w nim udział najlepsi uczniowie ze szkół powiatu radomskiego wyłonieni w etapie szkolnym. Wśród zwycięzców znaleźli się także uczniowie naszej szkoły.
W trosce o los naszej planety przedstawicie szkoły wraz z panią Wicedyrektor Beatą Jaśkiewicz reprezentowali nas w akcji zalesiania.
Uczniowie klas VII i oddziałów gimnazjalnych prężnie działają w projekcie „Badacz wody”. Efekty swoich poczynań zaprezentowali już w czasie miejskiej imprezy z okazji Dnia Ziemi. W tym wydarzeniu uczestniczyli również nasi młodsi uczniowie razem ze swoim wychowawcą, Panią Dorotą Kacą.
W kwietniu i maju odbywały się w szkole DNI NAUKI. Był to cykl działań skierowany do wszystkich chętnych uczniów. W jednym tygodniu, w trakcie przerw, uczniowie rozwiązywali rebusy, quizy, krzyżówki oraz odpowiadali na pytania z zakresu zjawisk fizycznych i chemicznych zachodzących nie tylko w obrębie naszej planety, ale w całym Układzie Słonecznym. Scenografię stanowiły wystawy „Pierwiastek chemiczny jak znaczek pocztowy” oraz „Nasz układ planetarny”.
Drugi tydzień poświęcony był Puszczy Kozienickiej. Poszerzać wiedzę, jak również szukać rozwiązań i odpowiedzi na stawiane pytania, mogli uczniowie za pomocą wystawy zorganizowanej przez uczniów klasy VII pod kierunkiem nauczycieli. Zadania cieszyły się dużym zainteresowaniem, gdyż można było otrzymać za wykonanie ich w odpowiedniej ilości dodatkową ocenę z przedmiotów.
Aby uzupełnić cykl działań proekologicznych,
odbywają się szkolne konkursy z serii „Jestem Mistrzem”. Z przyjemnością
poinformujemy społeczność szkolną, kto zdobył tytuł mistrza biologii,
geografii, chemii, a kto fizyki.
Każdy z nas, każdego
dnia, w każdej chwili ma wpływ na naszą planetę. Wszyscy się zgadzamy,
że proste, codzienne czynności mogą sprawić, iż nasza planeta stanie
się bardziej przyjaznym miejscem. Dlatego zastanówmy się – będę
bardziej ekologiczny poprzez
.........................................................................................