Jak dziś w świecie cyberprzestrzeni, gier, Internetu, bajtów i e-booków zainteresować ucznia historią? Odpowiedni składnik w tym przepisie to – PASJA.
Dziś (17 listopada 2015 r.) mieliśmy okazję poznać przedstawicieli grupy artystyczno-rekonstrukcyjnej, którzy interesują się kulturą średniowiecza i przyjechali do nas, by podzielić się swoją pasją i przybliżyć życie rycerzy.
W programie pokazu można było usłyszeć o historii rycerstwa, skąd się wywodzili, jak trafili do Polski, dlaczego tak ważny był dla każdego rycerza „Kodeks honorowy”, jak można było zostać rycerzem.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Wszystko okraszone doskonała dawką humoru, pokazem średniowiecznej broni, ekwipunku i wyposażenia rycerza. A było na co popatrzeć: tarcze, topory zwykłe i obusieczne, kiścień, kiścień potrójny, nadziak, berdysz, halabarda, młot bojowy, różnego rodzaju miecze.
Uczniom bardzo się podobało, żywo reagowali na pokazy i sami rwali się do nich, szczególnie do pojedynku, konkursu na utrzymanie miecza turniejowego oraz pasowania na rycerza.
Zakuty w dyby Igor miał być puszczony dopiero, jak obiecał, że na koniec roku będzie miał z historii co najmniej 4, cóż… zobaczymy…
Eryk, który wygrał pojedynek z krzyżakiem, w nagrodę miał mieć obiecany całus wybranki swojego serca – Kaliny.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Oczywiście można opowiadać dużo, ale jak to opowiadanie jest poparte pokazem, żywym dziełem, a przede wszystkim pasją, to każdy stwierdzi za Cyceronem „Historia magistra vitae est” („Historia jest nauczycielką życia”.)