Marzec 2016 był miesiącem wielu „zdarzeń matematycznych”. Królowa nauk rządziła w naszej szkole.
Propagując matematykę wśród młodzieży rozpoczęliśmy od 1 etapu Konkursu PANGEA, w którym wzięło udział 168 uczniów klas IV-VI. Organizatorami konkursu są: Międzynarodowe Szkoły Meridian i Uczelnia Vistula. Do finału konkursu w Warszawie dostała się Zosia Maj z klasy IVb. Serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki 29 kwietnia 2016 r.
Następnym wydarzeniem był Międzynarodowy Konkurs KANGUR, który wpisał się w tradycje naszej szkoły. Patronat nad konkursem sprawuje Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. W logicznych zmaganiach startowało 41 uczniów z klas II-VI. Wyniki konkursu poznamy w maju 2016 r.
22 marca odbył się turniej matematyczny dla klas IV-VI. 5-osobowe drużyny z każdej klasy rywalizowały ze sobą rozwiązując zadania o podwyższonym stopniu trudności. Inicjatorem tej formy zabawy jest Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve – patron merytoryczny programu e-math.pl.
Na poziomie klas IV zwyciężyła drużyna z klasy IVb w składzie: Cibor Roksana, Golisz Klara, Maj Zofia, Kościuk Bruno, Tęcza Nikodem.
II miejsce - klasa IVc.
III miejsce - klasa IVa.
Na poziomie klas V zwyciężyła drużyna z klasy Vc w składzie: Chęcińska Agnieszka, Pietrzak Zuzanna, Robak Paula, Siek Hubert, Szwankowska Amelia.
II miejsce (razem) - klasy: Vb, Vd.
III miejsce - klasa Va.
Na poziomie klas VI zwyciężyła drużyna z klasy VIa w składzie: Bolek Zuzanna, Jaśkiewicz Paweł, Kowalska Maria, Łukaszewski Jakub.
II miejsce - klasa VIb.
Zwycięzcy otrzymali oceny z matematyki (oczywiście bardzo wysokie) i drobne upominki. Każdy uczestnik zabawy za swoją aktywność dostał dyplom.
W tym samym dniu w sali komputerowej wyłoniliśmy po czterech rundach zawodów Mistrza i Vice mistrza klas III Tabliczki Mnożenia. Walka była zacięta. Spośród 14 zawodników najlepsi okazali się Bartek Surdacki – MISTRZ i Filip Seweryn – VICE MISTRZ, obaj z klasy IIIb.
Dla uczestników przewidziano słodki poczęstunek, a dla zwycięzców dyplomy i upominki.
Wszystkie w/w działania miały na celu pobudzanie twórczego myślenia u dzieci i wdrażanie ich do niekonwencjonalnych sposobów rozwiązywania problemów, popularyzowanie matematyki wśród uczniów, rozwijanie ich zainteresowań matematycznych, stworzenie życzliwej atmosfery rywalizacji, dostarczenie uczniom satysfakcji z sukcesu.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom biorącym udział w zabawach i życzymy dalszych sukcesów.