Pod takim hasłem 20 października 2015 r. w naszej szkole odbyła się niecodzienna lekcja przyrody. Uczniowie klas 3-6 uczestniczyli w spotkaniu prowadzonym przez dwóch animatorów. Jeden z nich wcielił się w postać naukowca, który chce przekazać uczniom wiedzę, drugi zaś w humorystyczną postać jaskiniowca – pupilka uczonego.
Przy okazji wesołych, dowcipnych scenek z jaskiniowcem, mędrzec przedstawiał proste eksperymenty związane z naukami przyrodniczymi. Dzieci miały możliwość obserwacji doświadczeń z wydzielaniem helu, wodoru i ich zastosowaniem. Dowiedziały się, że dwutlenek węgla to ciężki gaz i uniemożliwia palenie, obserwowały lokomotywę w proszku, czyli jak powstaje para wodna bez podgrzewania substancji. Uczniowie sami mówili, jak może dojść do samozapłonu substancji – nawet uczniowie klas III dobrze skojarzyli informacje, że rozbita butelka w lesie może być przyczyną pożaru. Potem mogli obserwować gwałtowny samozapłon tajemniczej substancji. Oglądali powstawanie „masy słoniowej”, rozkład termiczny perhydrolu i wiele innych ciekawych reakcji chemicznych.
Aktywne uczestniczenie naszych uczniów w tym interaktywnym spektaklu było dobrą zabawą, wzbudzało dużo śmiechu, emocji i mam nadzieję, że przyczyni się do większego zainteresowania naukami przyrodniczymi.