Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych to wyjątkowy dzień dla społeczności szkolnej. Szkoła to miejsce, gdzie można się uczyć i rozwijać zainteresowania. To także miejsce, gdzie kształtuje się osobowość. Zrozumienie, empatia, tolerancja, pomoc są to pojęcia znane uczniom. Udowodnili to biorąc udział w szkolnym konkursie plastycznym „Nie jesteś sam”. Celem konkursu jest propagowanie idei integracji. Ukazanie wzajemnych relacji dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych w różnych sytuacjach życiowych (wspólna nauka, zabawa, praca). Uczniowie wykonali wiele pięknych prac plastycznych.
Komisja konkursowa po „burzliwych”' obradach zadecydowała, że w dwóch kategoriach wiekowych nagrodzeni zostaną:
Klasy 0-III
1 miejsce – Przemek Gołąbek (klasa IIe)
2 miejsce – Amelia Maj (klasa IIb)
3 miejsce – Julia Jaroszek (klasa Ie)
Klasy IV-VI
1 miejsce – Roksana Cibor (klasa IVb)
2 miejsce – Gabrysia Bielas (klasa Va)
3 miejsce – Gabrysia Kwiatkowska (klasa IVc)
Pani dyrektor Marzena Murawska wręczyła dyplomy i nagrody.
Wyróżnienia zdobyli:
Kacper Janiszewski (0a), Zuzanna Dygas (0a), Gabrysia Sosulska (0a), Marysia Porada (0a), Oliwia Bakuła (0b), Seweryn Duda (0b), Mateusz Małek (0b), Magda Seredyn (0b), Natalia Krupa (Ib), Lena Kęska (Ib), Nikola Skiba (Ib), Nikola Kapciak (Id), Maja Nizińska (Id), Dawid Lipiński (Id), Kornelia Piwońska (Ie), Amelka Bąk (Ie), Patrycja Kowalczyk (IIa), Wiktoria Karaś (IIb), Zuzanna Puzio (IId), Alicja Jemioł (IId), Julia Brzozowska (IIe), Aleksandra Sulima (IIe), Julia Ośka (IIe), Julia Grudzień (IIe), Oliwia Panek (IIIa), Nikola Michalska (IIIa), Weronika Wilczyńska (IIIb), Julia Łukaszewska (IVa), Marta Wiśniewska (IVa), Zosia Maj (IVb), Julia Rdzanek (IVc), Igor Kowalczyk (IVc).
Dzieci z grupy 0b, klasy Ib i klasy IIb miały również okazję odwiedzić Warsztaty Terapii Zajęciowej w ramach współpracy między instytucjami zajmującymi się kształceniem i opieką osób niepełnosprawnych. Kierownik placówki pan Jerzy Furga pokazał nam m.in. pracownię rehabilitacji, agroterapii, ceramiczną i plastyczno-malarską. Główną atrakcją było malowanie odlewów z gipsu przedstawiających choinki, dzwoneczki, buty św. Mikołaja.
Postęp w rozwoju każdego dziecka następuje, gdy dostarczamy doświadczeń, które są dla niego przyjemne i dają poczucie samorealizacji. Każde dziecko lubi odnosić mniejsze lub większe sukcesy na miarę swoich możliwości.