|
"INDYWIDUALIZACJA
- TO JEST TO"
|
Od
14 listopada 2011 roku w szkołach podstawowych w
Pionkach dzieci z klas I-III uczestniczą w dodatkowych
zajęciach w ramach projektu "INDYWIUALIZACJA
- TO JEST TO" - Działania 9.1
"Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie
wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w
systemie oświaty" realizowanego przez
Gminę Miasto Pionki oraz Miejski Zarząd Oświaty i
Sportu.
Udział w projekcie pozwolił na poszerzenie
oferty edukacyjnej dla uczniów klas I-III.
Uczniowie
uczęszczają na dodatkowe zajęcia:
- wyrównawcze korygujące
specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu,
- korekcyjno - kompensacyjne,
- wyrównawcze korygujące
trudności w zdobywaniu umiejętności
matematycznych,
- logopedyczne dla dzieci z
zaburzeniami rozwoju mowy,
- socjoterapeutyczne,
- gimnastyki korekcyjnej dla
dzieci z wadami postawy,
- rozwijające zainteresowania
uczniów:
- taneczne,
- teatralne,
- plastyczne,
- matematyczno -
przyrodnicze.
Postaramy
się przybliżać realizowane działania przedstawiając
cele i założenia. Rozpoczniemy od radosnych i bardzo
przyjemnych zajęć tanecznych, które sprawiają
uczestnikom wielką radość i z każdym dniem podnoszą
ich umiejętności.
Koordynator
projetku |
Lidia
Czyżewska |
"Taniec
nie tylko bawi, ale daje pożytek, kształci i uczy.
Oswaja nas z widokiem pięknych form i roztacza przed
nami świat czarujących dźwięków, łączy harmonijne
piękno duchowe i piękno cielesne. W ten sposób
rozwija i kształci smak"
Lukian Samosat
CELE ZAJĘĆ
TANECZNYCH w projekcie: "Indywidualizacja - to jest
to."
Główne cele:
- edukacja, której celem jest
rozwijanie zdolności i zainteresowania tańcem,
- rozwijanie aktywności i
umiejętności tanecznych uczniów,
- kształcenie samoistne.
Cele szczegółowe:
- indywidualny rozwój
własnych zainteresowań,
- kształcenie wrażliwości
estetycznej,
- pobudzanie kreatywności
oraz śmiałości,
- rozwój emocjonalny uczniów,
- rozwijanie sprawności
fizycznej i koordynacji ruchowej,
- umiejętność poruszania
się, zgodnie ze słyszanym rytmem,
- swobodne wyrażanie siebie
ruchem i komunikowanie się z innymi, integracja
grupy,
- okazywanie akceptacji,
tolerancji i szacunku wobec siebie,
- inicjowanie więzi
koleżeńskich i zaufania do partnera,
- przezwyciężanie wstydu i
nieśmiałości,
- kształtowanie
umiejętności współpracy w grupie,
- poznanie podstawowych zasad
komunikacji artystycznej,
- wypracowanie prawidłowej
postawy ciała i prawidłowego stawiania stóp,
- rozwijanie podstawowych
technik ruchu,
- rozwijanie zmysłu
orientacji ruchowo przestrzennej,
- zainteresowanie uczniów
przeszłością i historią tańca,
- kształcenie aktywnej i
twórczej postawy.
Pierwszy
etap pracy to wprowadzenie ćwiczeń rytmiczno -
umuzykalniających, których celem jest wykształcenie
wrażliwości na muzykę, rozumienie rytmu,
umiejętność reagowania na zmiany tempa oraz rozwijanie
koordynacji ruchowej.
Drugi etap to ćwiczenia techniki tanecznej i
ćwiczenia utaneczniające, podporządkowanie rytmu
słyszanej muzyce.
Trzeci etap - to konkretna praca nad zdobywaniem
umiejętności tanecznych poszczególnych tańców.
Praca na zajęciach edukacji tanecznej polegać
będzie na nauce różnych tańców począwszy od rytmiki,
podstaw baletu, jazzu, tańca współczesnego, trzech
tańców towarzyskich: Walca angielskiego, Walca
wiedeńskiego, Cha cha cha i Rock'and'rolla.
Jednym
z zadań edukacji tanecznej jest wzbudzanie i rozwijanie
zainteresowań tanecznych, pobudzając w ten sposób
myślenie, uczucia, zainteresowania, uzdolnienia.
Taneczne formy należą do najbardziej
skomplikowanych form ruchu. Wiążą ze sobą elementy
ruchu i muzyki angażując ćwiczącego intelektualnie i
fizycznie.
Wykorzystując taniec i zabawy rytmiczne w pracy
dydaktyczno - wychowawczej, można w sposób naturalny
kształcić poczucie rytmu, elastyczność ruchu,
prawidłową postawę. Taniec uczy dobrych manier,
wrażliwości na muzykę, kształci świadomość
własnego ciała i usprawnia go, poprawia koordynację
wzrokowo ruchową oraz orientacje ruchowo przestrzenną.
|
Instruktor
tańca |
Lidia
Żuchowska |
Powrót
do "Wydarzyło się w roku szkolnym 2011/2012"
|