Zanieczyszczenie
środowiska jest ostatnio często powracającym tematem
zarówno w mediach, w prasie, na konferencjach naukowych,
jak i w domach prywatnych. Dużo mówi się na ten temat,
lecz ciągle zbyt mało się robi, żeby ograniczyć
zanieczyszczanie środowiska.
Cele:
|
Krąg tematyczny |
Temat dnia |
Edukacja |
Edukacja przyrodnicza |
Edukacja matematyczna |
Edukacja
|
Edukacja |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Zanieczyszczenie środowiska-odpady (3 dni) |
Przyglądamy się odpadom |
Rozmowa z uczniami na temat:
Indywidualne układanie
haseł nt. walki z nadmiarem śmieci np.: Kartkę 3x
zapisz nim do kosza trafi! Wybór najładniejszego
hasła. |
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 - rozwiązywanie zadań tekstowych na temat odpadów, np.: Na wysypisko przyjechała ciężarówka z 10t odpadów. Druga ciężarówka przywiozła jeszcze 20 t. Ile odpadów przywieziono razem? |
Tworzenie plakatów pt.: Walka z nadmiarem śmieci - praca grupowa |
Rytmiczne
odczytywanie wybranego hasła. Próby tworzenia prostego
akompaniamentu perkusyjnego do tekstu. |
|
Poznajemy rodzaje odpadów |
Rozmowa z uczniami na temat: |
Dodawanie
i odejmowanie w zakresie 100 - rozwiązywanie |
Wykonanie zabawki z odpadów np. przybornik szkolny z plastikowej butelki. |
Zabawa pt. Odpadowa ciuciubabka - wybieramy kilkoro dzieci, zawiązujemy im opaskę na oczy i prosimy o wybranie z kosza lub pudła dowolnego przedmiotu - śmiecia. Dziecko ma rozpoznać po dotyku co to za przedmiot-śmieć, a po zdjęciu opaski wrzucić to do odpowiedniego pojemnika z napisem plastik, metal, papier, szkło, tekstylia, odpady organiczne. |
||
Sami pomagamy środowisku |
Rozmowa z uczniami na temat:
Układanie zdań z
wyrazami: segregowanie, recykling. |
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 - rozwiązywanie zadań tekstowych na temat odpadów. |
Wykonanie ramki na zdjęcie z odpadów papierowych, plastikowych, tekstylnych. |
Zabawa
pt. Czas na zakupy. |
|