KONSPEKT LEKCJI Z WYKORZYSTANIA EDYTORA TEKSTU

WordPad

KLASA II

Temat: Redagowanie życzeń na Dzień Matki - polecenia menu Wstaw edytora tekstu.

Czas: 45 minut.

I. Cele:

  1. Uczeń poznaje:
  • zasady korzystania z menu Wstaw edytora tekstu,
  • sposoby umieszczania daty, godziny i obiektu w dokumencie.
  1. Uczeń kształci:
  • umiejętność komunikowania się nauczyciel - uczeń,
  • umiejętność komunikowania się uczeń - uczeń,
  • umiejętność organizowania i planowania pracy,
  • umiejętność wstawiania Clipartów,
  • właściwe zachowanie wynikające ze specyfiki pracy w grupie.
  1. Uczeń rozumie:
  • konieczność poznania zasad korzystania z menu Wstaw przed przystąpieniem do realizacji zadań,
  1. Uczeń potrafi:
  • posługiwać się edytorem tekstu (zmieniać wielkość i kształt czcionki, dokonać pogrubienia, pochylania i podkreślenia znaków, wyrównania tekstu),
  • zorganizować pracę w grupie tak, aby dokładnie wykonać zadanie,
  • wykonać kartę z życzeniami dla na Dzień Matki wykorzystując menu Wstaw.

II. Metody pracy

  • pogadanka wstępna połączona z pokazem,
  • ćwiczenia praktyczne wykonywane w grupach.

III. Środki dydaktyczne

  • sprzęt komputerowy,
  • program WordPad,
  • drukarka,
  • tablica,
  • karta pracy.

PRZEBIEG LEKCJI

  1. Sprawdzenie obecności i podanie tematu lekcji.
  2. Nawiązanie do wiadomości uczniów zdobytych przy okazji pracy z edytorem tekstu i nabytych przy tej okazji umiejętności zmiany wielkości i kształtu czcionki, pogrubiania, pochylenia i podkreślenia znaków oraz wyrównania tekstu.
  3. Wprowadzenie nowych treści.
    Do tekstu, który napiszecie na Dzień Matki należy wstawić rysunek (ClipArt) przedstawiający wybrane przez was kwiaty. W tym celu klikamy w menu Wstaw/Obiekt polecenie Microsoft Clip Gallery, po czym wybieramy odpowiedni rysunek.
    Należy pamiętać o tym, że ClipArt zostanie tam wstawiony gdzie znajduje się kursor tekstu.

    Podczas wyjaśnień następuje demonstracja, jak należy to zrobić.
  1. Praktyczne poznanie funkcji menu Wstaw.
  • Redagowanie życzeń i wstawianie obiektów,
  • Uczniowie mający problemy z samodzielnym redagowaniem tekstu otrzymują przygotowane na karcie pracy życzenia, które należy przepisać uzupełniając luki w tekście.
  1. Drukowanie wykonanych życzeń.
  2. Wspólna prezentacja wszystkich rozwiązań (praca każdej grupy przypięta do tablicy, uczniowie otrzymują swoje wydruki do domu).
  1. Refleksja - dzieci opowiadają o swoich wrażeniach, co im sprawiło największą trudność. Czego się nauczyły.

KARTA PRACY UCZNIA

Przepisz podany tekst, uzupełnij brakujące wyrazy.

Kochana .......................
W dniu Twojego .................. składam ......
najserdeczniejsze .................. zdrowia, szczęścia
i spełnienia wszystkich ...........................

Twój kochający ..........

lub

Twoja ...............

materiał opracowała

mgr Lidia Czyżewska



Powrót do Top Secret